Jak zachować porządek w biurze?

sprzątanie biur

Ciekawe jest to, że o własne domy dbamy pieczołowicie, ale już w miejscu pracy nie zawsze potrafimy zachować porządek. Uznajemy, że jeśli sprzątanie biur w sposób profesjonalny należy do firmy sprzątającej, my sami możemy pozostawiać po sobie bałagan.

Nic bardziej mylnego. Pracowniku, pamiętaj, byś zawsze miał wokół swojego miejsca pracy porządek. Jeśli korzystasz z toalety, zostaw po sobie czystość, jakiej sam życzysz sobie we własnej łazience. Jeśli robisz sobie herbatę albo szybki lunch w biurowej kuchni, sprzątnij po sobie i zmyj naczynia. O ile łatwiej i bardziej komfortowo będzie spędzać się czas w firmie, w której będzie panować ład i porządek.

Zwróćmy uwagę, że najlepszy system pracy firm sprzątających, to ten na zlecenie. Najczęściej sprzątaczki działają zgodnie z przyjętym harmonogramem. Przyjeżdżają do firmy kilka razy w tygodniu i podejmują się gruntownego sprzątania. Odkurzają, czyszczą wykładziny, myją podłogi, okna i parapety. Podlewają kwiaty, sprzątają podstawowe miejsca pracy, myją ekrany monitorów i klawiatury. Zmywają naczynia i czyszczą toalety.

Fakt, że robią to wszystko, nie zwalnia pracowników od konieczności zachowania porządku. Sprzątanie biur to również ich obowiązek. Nikt nie twierdzi, że zamiast realizacji powierzonych zadań mają biegać po firmowych korytarzach z odkurzaczem. Jeśli jednak wysypie się kawa albo pracownik nakruszy swoim lunchem, to nic nie stoi na przeszkodzie, by nie czekał na firmę sprzątającą, a raczej sam podjął się sprzątnięcia brudu.

Liczy się systematyczność i harmonia, bo tylko wtedy udaje się zachować spokój i komfortowy porządek w miejscu pracy każdego dnia. Twoje biurko to Twój azyl i nikogo nie powinno interesować, co na nim trzymasz. Wiele osób lepiej pracuje, kiedy na blacie piętrzą się stosy papierów. Inny zaś preferują minimalizm, a na biurku trzymają jedynie komputer i klawiaturę. Bez względu na to, jaki system pracy Tobie odpowiada najbardziej, sprzątaj śmieci, które po sobie pozostawiasz. Nikt nie przekona nas, że pozostawione papierki po batonikach albo kubek ze starą herbatą sprzyja wykonywaniu zawodowych obowiązków.

Leave your comment