Popularne formy reklamowania produktu

stojak na gazety

Reklama towarzyszy nam niemal na każdym kroku. Możemy się natknąć na różne jej formy przeglądając internet, oglądając telewizję, idąc z psem na spacer lub w gazetach. Są one bardzo zróżnicowane pod wieloma względami (np. grono odbiorców, nakłady finansowe), jednak cel mają taki sam – wypromować dany produkt lub usługę. Jakie są aktualnie popularne formy reklamy?

Bilboardy

Przechadzając się po mieście, na pewno widzimy niezliczone ilości skrajnych rozmiarów billboardy. Można je podzielić na wolnostojące oraz przytwierdzone do nieruchomości. Są one skuteczną metodą na reklamę z tego względu, że każdego dnia stają przed oczami wielu osób, zwłaszcza w centrach miast przy głównych ulicach. Ze względu na ilość reklam tego typu, firmy szukają sposobów, aby ich billboard wyróżniał się spośród reszty. Odpowiedni rozmiar, gra kolorami, chwytliwe hasło, a także interaktywne (świecące) plansze to tylko część chwytów marketingowych.

Standy reklamowe

Stand lub po prostu stojak na gazety to sprawdzona forma reklamy, która towarzyszy społeczeństwu już od wielu lat. Możemy się z nimi spotkać głównie na różnego rodzaju konferencjach i w sklepach stacjonarnych. Standy najczęściej zapełnione są ulotkami, gazetkami informacyjnymi oraz katalogami. Zastosowania są bardzo proste – zainteresować klienta produktem, zwiększyć popularność marki, odciążyć (bądź zastąpić) hostessy. Standy reklamowe znajdują także zastosowanie w miejscach takich jak muzea, gdzie oferują nam foldery informacyjne.

Przystanki i komunikacja miejska

Głównie w większych miastach każdego dnia tysiące ludzi dociera do miejsca pracy lub edukacji korzystając z komunikacji miejskiej. Z tego względu reklamy umieszczone na szybach autobusów i tramwajów są bardzo często oglądane, zwłaszcza z uwagi na fakt, że podróżując takim środkiem transportu, część osób czyta plakaty, aby zabić nudę. Również przystanki autobusowe są w coraz większym stopniu oklejane nowymi reklamami. Co ważne, plakaty umieszczane w komunikacji miejskiej trafiają też do osób, które korzystają z…  własnego samochodu. Stojąc w korku, kierowca auta niejednokrotnie z przymusu podziwia tylną szybę miejskiego autobusu.

Reklama telewizyjna i radiowa

Z pewnością jest to droższa forma niż wcześniej wspomniane reklamy. Udział telewizji na reklamowym rynku od dawna utrzymuje się na zbliżonym, wysokim poziomie. Skuteczność takiej formy prezencji produktu zależy głównie od tego, w jakim czasie jest emitowana oraz od popularności programów, między którymi zostanie zaprezentowana. Jak się okazuje, równie skuteczna jest reklama emitowana w radiu. O ile coraz mniej osób słucha audycji radiowych w wolnym czasie w domu, o tyle ogromny procent podróżujących kierowców jeździ z włączonym radiem. To właśnie głównie dzięki temu radiowa reklama ma tak szerokie grono odbiorców.

Reklama online

Z roku na rok jej znaczenie rośnie. Młodsze pokolenia spędzają dużo wolnego czasu w sieci, a tam wręcz zasypywani są reklamami. Dużym plusem takiej formy reklamy jest brak ograniczeń terytorialnych i czasowych oraz stale rosnąca liczba odbiorców. Formy promowania w sieci są również zróżnicowane, dzięki czemu można je odpowiednio dopasować w zależności od branży i grona potencjalnych klientów.

Leave your comment