Gdzie są najlepsze biura w Warszawie?

Wybór lokalizacji siedziby firmy to kwestia indywidualna. Nie można zakładać, że centrum dużej metropolii jest idealnym miejscem na biuro dla każdej firmy. Fakt, prestiż i dogodny dojazd jest ważny, natomiast miejsce prowadzenia firmy musi być przede wszystkim komfortowe, patrząc na branżę w jakiej przedsiębiorstwo działa.

Biurowce w centrum Warszawy rzeczywiście robią wrażenie. Trzeba przyznać, że siedziba firmy z widokiem na rozległą panoramę miasta będzie naprawdę reprezentacyjna. Owszem, ale nada się jedynie dla firm, które działają w niektórych sektorach rynku. Ścisłe centrum będzie idealnym miejscem dla kancelarii prawnych, architektów wnętrz, agencji nieruchomości . To też dobra lokalizacja dla samych siedzib wielkich korporacji i międzynarodowych sieci. Warto przy tym jednak zaznaczyć, że „serce” Warszawy ma też swoje wady – nieustające korki czy trudności z zaparkowaniem auta może być problemem nie tylko dla pracowników, ale też kontrahentów, którzy zmierzają na spotkanie.

Dla branży logistycznej, transportowej czy budowlanej, dużo lepiej sprawdzą się biura na obrzeżach miasta. To najczęściej siedziby, połączone z magazynami. W tym przypadku istnieje konieczność częstych dostaw, przyjmowania i wydawania różnych towarów. Właśnie dlatego znacznie lepiej mieć całą siedzibę nieco dalej od centrum, ale za to blisko największych arterii miasta.

Pamiętajmy, że w myśl zasady „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”, biuro firmy bezwzględnie wpływa na jej wizerunek. Dla jednych idealne będą prestiżowe wieżowce klasy A (szczególnie dla firm międzynarodowych i dużych, polskich przedsiębiorstw), zaś małe, rodzinne biznesy mogą być prowadzone chociażby przy domu i też nikt nie będzie miał co do tego zarzutów.

Najdroższe biura to te, które mieszczą się w nowoczesnych obiektach, wybudowanych zgodnie z „zielonymi certyfikatami”. To właśnie one są nie tylko najbardziej reprezentatywne, ale też oszczędne – w długim okresie czasu generują po prostu zysk ekonomiczny. W obiektach tego rodzaju stosuje się najczęściej rozwiązania typu „open space”, w myśl innowacyjnego zarządzania zespołem pracowników.

Wybierając najlepsze biuro, właściciel firmy powinien zastanowić się, jakie ma potrzeby i oczekiwania względem siedziby. Czy warto płacić za czynniki nic nieznaczące w danej branży? A może jakieś aspekty należałoby wziąć szczególnie pod uwagę? Jeśli firma nie ma bezpośredniego kontaktu z klientem, to nie ma potrzeby płacić za biuro w prestiżowym wieżowcu, nieopodal Pałacu Kultury i Nauki. Siedziba może być przecież oddalona od centrum, może mieścić się nawet na terenach podmiejskich. Jeśli jednak firma działa na zasadach bezpośredniego kontaktu z klientem i partnerami biznesowymi, to warto, by lokalizacja miała pierwszorzędne znaczenie.

Najlepsze biuro w Warszawie to takie, które wpływa na rozwój firmy i generuje korzyści. Nie utrudnia prowadzenia biznesu a raczej wspomaga jego rozwój. To przecież miejsce, w którym spędza się większość każdego dnia. Warto więc dobrze zastanowić się nad ostatecznym wyborem takiego obiektu.

Leave your comment