Jak wynająć biuro w Warszawie?

Wynajęcie biura wcale nie jest sprawą prostą i właściciel firmy powinien załatwić tą kwestię jeszcze przed rozpoczęciem działalności gospodarczej. Wynajęcie miejsca na siedzibę firmy może odbywać się różnymi metodami, przy czym każda z nich ma swoje wady i zalety. Przed podjęciem ostatecznej decyzji należy dokładnie się zastanowić nad potrzebami przedsiębiorstwa. Pamiętajmy, że biura wynajmowane są najczęściej na długi okres czasu i potem może być już za późno na zmiany.

Zanim jeszcze zaczniemy przeglądać oferty wynajmu powierzchni, musimy zastanowić się, jaki metraż jest nam w ogóle potrzebny. To obowiązek, zgodny z wymogami BHP i wcale nie będzie świadczył tylko o komforcie codziennej pracy, ale również jej bezpieczeństwie. Według przepisów BHP, powierzchnia biura musi być na tyle duża, by każdy z pracowników miał nie mniej niż 2 metry kwadratowe swobodnego miejsca na wykonywanie zawodowych obowiązków. Kolejna kwestia to lokalizacja, dodatkowe udogodnienia no i oczywiście cena. Kiedy określimy najważniejsze potrzeby i nasze oczekiwania, możemy zabrać się za szukanie miejsca naszej pracy.

Do najczęstszych form poszukiwań biura na wynajem zalicza się prywatne przeglądanie ofert, na przykład na bezpłatnych serwisach ogłoszeniowych w internecie czy prasie, korzystanie z agencji nieruchomości bądź współpraca z pośrednikami, którzy specjalizują się w wyszukiwaniu „szytych na miarę” biur. Taki pośrednik będzie naszym reprezentantem, przygotuje odpowiednie umowy, sprawdzi w sposób profesjonalny stan lokalu i rozpocznie negocjacje warunków. To doskonała opcja dla osób, które nie mają czasu na takie zajęcie albo zupełnie nie znają się na kwestiach technicznych. Zresztą nie muszą, wystarczy, że sprawnie zajmują się główną działalnością prowadzonego biznesu.

Samodzielne szukanie ofert

Wynajem metra kwadratowego biura w stolicy kosztować nas będzie od 23 złotych do nawet 108 złotych. Jeśli najważniejsza jest dla nas cena to określmy „widełki” i tylko na tej podstawie szukajmy ofert. Jeśli ważna będzie konkretna lokalizacja to również weźmy ją pod uwagę. Chociaż biur do wynajęcia jest nadal więcej niż chętnych skorzystania z oferty, nierzadko trzeba się śpieszyć. Najlepsze oferty sprzedają się jak „świeże bułeczki”.

Każdego dnia przeglądaj oferty i dzwoń pod wskazany numer od razu, jeśli tylko obiekt wpadnie Ci w oko. Umów się na spotkanie, pytaj o najmniejszy szczegół. Podkreślamy jednak, że samodzielne wyszukiwanie biura na wynajem może nie być tak skuteczne jak z pomocą pośrednika nieruchomości czy profesjonalisty, który doskonale zna ten rynek. Z całą pewnością proces wynajmu będzie trwał o wiele dłużej, możesz też nie znaleźć tak atrakcyjnych miejsc.

Korzystanie z usług profesjonalistów

Jeśli komuś zależy na czasie, dobrej cenie i najlepszej ofercie, która w pełni spełni wymagania związane z komfortowym prowadzeniem firmy, to najlepszą opcją jest skorzystanie z pomocy doświadczonych fachowców. Pośrednicy znają dużo lepiej rynek nieruchomości, mają wiedzę o ofertach, których nie wyszuka się samodzielnie. Co więcej, pomogą w negocjacjach i to nie tylko cenowych, ale też uzgodnią wszelkie warunki najmu. Będą reprezentować nas w całym procesie wynajmu. Dzięki temu, można zająć się rzeczywistą działalnością firmy.

Leave your comment

<